Zvanje "The Best Buy Car of Europe in 2023" pripalo je modelu Renault Austral, odlučio je međunarodni žiri sastavljen od automobilskih novinara koji smatraju da ovaj auto najbolje ispunjava zahtjeve evropskih kupaca.
Sa ukupno 14.937 bodova, Australu je pripalo prvo mjesto ispred nove generacije Opel Astre, koja je osvojila 13.986 bodova, dok je trećeplasirani Peugeot 308 imao 13.933 boda, samo 53 boda manje od drugoplasiranog sestrinskog modela.
Podsjećamo, prošlogodišnji pobjednik izbora "Autobest 2022" bio je električni model Dacia Spring, brenda takođe u vlasništvu kompanije Renault.
Austral je punokrvni C-SUV kojim Renault nastoji da privuče kupce zainteresovane za kompaktne krosover automobile, nakon što je već ponudio kupe-krosover Arkanu/Megane Conquest i električni Megane E-Tech.
Baziran na trećoj generaciji CMF-CD mehaničke platforme Renault-Nissan alijanse, Austral nudi prevoz za pet odraslih putnika, upakovan u atraktiviju karoseriju u odnosu na prethodnika, Kadjar. Najintrigantnija karakteristika dizajna spoljašnjosti je vjerovatno "izvajana" hauba.
Austral je standardno opremljen točkovima od 17 inča (20-ice su opcione), dok unutrašnjost izgleda moderno, u skladu sa trendom digitalizacije kokpita, zahvaljujući kombinaciji digitalne instrumentalizacije od 12,3 inča, ekrana osjetljivog na dodir na centralnoj konzoli dijagonale 12 inča i head-up displeja od 9,3 inča.
Što se tiče mehaničkih karakteristika, važno je napomenuti da skuplji Austral modeli dolaze sa upravljanjem na sva četiri točka koji obezbjeđuje da prečnik polukružnog okretanja bude 10,1 m.
Kupcima su na raspolaganju samo verzije sa pogonom na prednje točkove. Postoje tri pogonska agregata, a pomalo zbunjujuće je da bazična verzija proizvodi više konjskih snaga od one iznad.
Taj osnovni motor je "laki" hibrid koji se sastoji od 1.3-litarskog četvorocilindarskog benzinskog motora uparenog sa litijum-jonskom baterijom od 12 V.
Proizvodi 140 KS u varijanti sa manuelnim menjačem, ili 160 KS sa opcionim automatikom. Mild Hybrid Advanced motor koji se nalazi stepenicu iznad na ljestvici je noviji i "zeleniji", i, kako tvrdi Renault predstavlja pravu alternativu dizelu, koji sve više pada u nemilost u Evropi.
U pitanju je dakle 1.2-litarski trocilindraš sa litijum-jonskom baterijom od 48 V, koji razvija 130 KS.
"Najčistiji" od svih je E-Tech klasični hibrid. Ponovo je tu 1.2-litarski trocilindarski benzinski motor, kome pomaže jedan pogonski elektromotor, plus visokonaponski starter-generator za startovanje motora sa unutrašnjim sagorijevanjem i punjenje baterije.
Hibrid je dostupan sa 160 KS i 200 KS, a Renault navodi da Austral E-Tech ima sposobnost da provede 80 odsto svog vremena na gradskim putevima u potpuno električnom režimu, što znači da troši 40 odsto manje goriva nego konvencionalni krosover sa SUS motorom, uzmu emisiju CO2 od 105 g/km.
Ako postoji loša strana potpunog hibrida, osim više cijene, to je prostor u prtljažniku. Dok "laki" hibridi Austral nude zapreminu od 500 litara u prtljažniku, kod klasičnog hibrida ona se smanjuje na 430 litara.